Dove Self-Esteem – budowanie pozytywnej samooceny.

Zanim zacznę chciałbym prosić Was o powrót do wspomnień – konkretnie do czasów szkolnych kiedy byłyście dziewczynkami i kształtował się Wasz charakter i samoocena bo dziś właśnie o samoocenie chciałabym napisać kilka słów.
Czy byłyście pewne siebie i odważne? Pełne wiary w siebie i samoakceptacji? Na lekcjach bez wstydu podnosiłyście rękę a przed klasą stawałyście bez cienia stresu?
Ja nie.
Wystąpienia na forum mnie przerażały i powodowały stres, przed oczami miałam tylko to jak stanę się obiektem żartów i głupich komentarzy – czułam się tak jakbym miała stanąć tam zupełnie naga i pokazać każdy swój słaby punkt mimo,że miałam jedynie deklamować wiersz lub zrobić prezentację.

Czy lubiłyście swoje ciało i nie porównywałyście się z koleżankami? Byłyście dumne z tego kim i jakie byłyście?
Ja bardzo chciałam być inna sugerując się tym co było “fajne” według gazet i otoczenia.

Wszystkie negatywne odpowiedzi na te pytania ma zmienić akcja Dove, która ma uświadomić dorastającym kobietom, że są wartościowe i mogą wiele osiągnąć, uwierzyć w siebie i zaakceptować ze wszystkimi wadami i zaletami. Czasem ciężko zmienić podejście do siebie samej, które zakorzenia się przez wiele lat i sprawia, że zamiast spojrzeć na siebie z tej lepszej strony zakłada się, że ma się ograniczone możliwości i nigdy nie będzie takim jakby chciało się być.
Dlatego warto pracować nad tym już u dziewczynek kiedy określają swoją pozycję w grupie, odnajdują swoje zalety i zaczynają zwracać uwagę na swój wygląd.

Według statystyk (uwaga bo są straszne) – AŻ 81% nastolatek w Polsce w wyniku niskiego poczucia wartości nie realizuje w pełni swojego potencjału. Ta liczba jest przerażająca i zwraca uwagę jak duży jest to problem.
To pierwsza polska edycja światowego projektu realizowanego przez markę Dove nieprzerwanie od 2004 roku. Do tej pory program dotarł do ponad 20 milionów młodych osób w 139 krajach, a w 2018 roku także do Polski, gdzie został objęty honorowym Patronatem Rzecznika Praw Dziecka.

Wszystkie aktywności związane z kampanią społeczną marki Dove będzie można śledzić na stronie:
Dove Self Esteem Project

20 comments on “Dove Self-Esteem – budowanie pozytywnej samooceny.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *