Tych 5 wieczornych rytuałów sprawi, że poczujesz się lepiej!

Lubię nawyki, powtarzalność i nieco monotonii. Ludzie zwykle kojarzą je z nudą, ale dobre przyzwyczajenia, moim zdaniem są… Dobre.

Odkąd niemal każdego wieczoru powtarzam pięć konkretnych czynności, czuję się szczęśliwsza, bardziej wypoczęta i nauczyłam się doceniać czas, który mam tylko dla siebie. Jeśli jeszcze nie próbowałaś wprowadzić do swojego życia codziennych rytuałów, to polecam zacząć od tych kilku wieczornych.

1. Zadbaj o łóżko.

Kiedyś ścielenie łóżka zajmowało mi ułamek sekundy. Teraz wiem, że warto poświęcić dłuższą chwilę na przygotowanie miejsca, w którym spędzimy kolejne kilka godzin.

Codziennie starannie układam poduszki i kołdry tak, żeby stworzyć swoje ciepłe i przytulne gniazdko. Ostatecznie budzę się w wielkim balaganie i pod dwoma kołdrami (drugą kradnę Tomkowi przez sen), ale zasypianie w pięknie pościelonym łóżku jest dużo przyjemniejsze.

2. Kąpiel przy świecach.

Odkąd zastąpiłam zwykłe światło blaskiem świec, codzienna kąpiel nabrała zupełnie innego wyrazu.

Unosząca się para, migoczące płomyki, a w tle Netflix, to mój ulubiony reset po ciężkim dniu w pracy. Niektórzy w wannie czytają książki, ja nie potrafię. Piją też wino, niestety ja nie lubię. No i po alkoholu nie można pływać 😂

Tak na poważnie, spróbuj chociaż raz wziąć kąpiel w takim klimacie, a poczujesz się cudownie.

3. Kubek gorącej herbaty/czekolady/kakao.

Gorący napój przed snem, tym bardziej zimą to świetny pomysł.

Zaparz kubek ulubionej herbaty, zrób bajerancką czekoladę czy proste kakao. Szybki łyk jakiegoś napoju z lodówki, nie zastąpi tych relaksujących minut z kubkiem, który przyjemnie grzeje w dłonie.

4. Zero ekranów.

Na conajmniej godzinę przed snem zrezygnuj z telewizora, laptopa czy telefonu. Naucz się spędzać czas sama ze sobą, bez sprawdzania powiadomień czy rozpraszania programami, które i tak Cię nie interesują. Przeznacz ten czas na podsumowanie dnia, pomyśl za co jesteś wdzięczna, zaplanuj kolejny dzień lub poczytaj książkę. To Twój czas bez rozpraszaczy.

5. Przewietrz sypialnię.

Temperatura i powietrze mają olbrzymi wpływ na jakość snu. Kiedy jest za gorąco, wstaję z głową jak balon i czuję się kiepsko przez cały dzień. Gdy za zimno to skupiam się na tym, że mi zimno i nie mogę zasnąć, albo budzę się szukając drugiej kołdry.

Zawsze przed snem, staram się otworzyć okno na chociaż pół godziny i kontroluję temperaturę.

Dla mnie idealna to 18 – 20 stopni.

Mam nadzieję, że jeśli jeszcze tego nie robisz, to spróbujesz wprowadzić w życie chociaż jeden z tych rytuałów. Tak proste rzeczy potrafią naprawdę zmienić nasze samopoczucie.

Dobrej nocy 😉

Komentarz do “Tych 5 wieczornych rytuałów sprawi, że poczujesz się lepiej!

  • Myorganicplace , Direct link to comment

    Prawda! To jest takich 5 rzeczy które powinny być must have przed snem u każdego 🙂

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *